torsdag 16. februar 2012

Woof woof

Jeg har akkurat klart å dra meg ut av sofaen etter dag nr to med mest mulig sengeligging. Det begynte igår, med verking i hele kroppen og intens hodepine. Oppreist var sjelden et alternativ. I natt fikk jeg veldig ømme lymfeknuter, og røde prikker/blemmer i hodebunnen, ansiktet og på kroppen. Ville du føkkings tro at jeg har fått røde hunder? WHAT THE FUCK. Jeg har ikke fått det påvist av lege, men alle symptomene stemmer. Fikk ikke de røde flekkene før idag som sagt, så jeg må ringe lege imorgen. Det er bare så fordømt. Jeg som nesten aldri er syk! Og hva søren var den vaksinen på barneskolen godt for?

Jeg har maks én forkjølelse i året. Jeg har tenkt at "visst faen, det er bare rett og rimelig når jeg er så mye PSYK at jeg er ved relativt god fysisk helse". De siste årene (etter at jeg flyttet inn med samboeren) har det vært mer, både forkjølelse og av og til type omgangssyke. Jeg har også hatt en del underlivsplager (som ingen føkkings leger hjelper meg med, men det er en annen historie). Kan det stemme at dårlig psyke påvirker immunforsvaret? Jeg er så lei av alt som ikke fungerer. Og jeg, vinner av Årets Hypokonder de siste 15 årene, minst, trenger ikke å få sånne "mystiske" sykdommer. Tankegangen blir selvsagt som følger: "Kan jeg få røde hunder, kan jeg vel få kreft også, hjernesvulst og HIV". - Helst alle, som straff for mine mange grusomheter iløpet av livet.

Det verste er at jeg ikke er sammen med folk. Jeg handler når jeg må, jeg ser moren min av og til, og søsteren min er jeg sammen med én gang i måneden maks. Hvem i helsike har smittet meg?


Edit: I natt begynte prikkene å klø noe inni helvete, og jeg bør vel trygt anta at det heller er snakk om vannkopper? Fy faen, fy faen, fy faen! Jeg blir helt sprø, det klør og det gjør vondt og nå får jeg sikkert massevis av stygge vannkopparr i hele ansiktet og verst av alt på tatoveringene mine og damen på ryggen - jeg klarer ikke la være å klø, hvordan faen skal man klare ikke klø!? Og siden hovne lymfeknuter er et symptom på røde hunder, men ikke vannkopper, er vi tilbake til kreftalarm. Så på toppen av all elendigheten er jeg nå ganske bekymret. Noe eller noen straffer meg, det er ikke tvil i min sjel. Jeg fortjener dette helt sikkert, men fy faen. Klø/vondt/bli gal.

11 kommentarer:

  1. Kan f.eks være at T var smittebærer. Hvis han har hatt det før blir jo ikke han syk, men han kan likevel smitte deg. Kanskje? :P
    Ikke lett å si!

    Flaks at jeg er veldig glad i hunder da. :*
    Woof!

    SvarSlett
  2. Mm, ja, jeg har også tenkt det - at man kanskje kan smittes av noen som har vært syk før? Det høøøres jo litt logisk ut, men hva vet vel jeg!

    Hehe, hva med kyllinger da? Les editen som kommer straks...
    :**

    SvarSlett
  3. Tror det er en god sjanse for det, for tenker, det er jo sånn med f.eks kyssesyken også, at når man har hatt det, så blir man ikke syk selv - men kan være smittebærer.
    Tror jeg. :P
    Men jeg er jo ingen ekspert...

    Liker da kyllinger også, jeg! ;)
    Og elefanter, og mus også for den del.

    <33

    SvarSlett
    Svar
    1. Herregud, da er man jo egentlig aldri safe... BAAH. Eller, jeg er safe nå, fra denne driten, men jeg kan likevel smitte andre. Ikke kult. Jeg er heller ingen ekspert, og det kan jo være rene hypokonderfantasier fra oss begge :* , men jeg synes liksom det er en slags logikk bak det likevel.

      Yay! (Siden det ble chickenpox og ikke røde hunder, liksom ;))

      <33

      Slett
    2. Shhhh... Hypokonderfantasier? Katastrofetanker? NEVAH EVAH

      Ring tilbake legen på mandag, eller legevakten, og si det jeg sa du skulle si. Har hørt om tilfeller der slikt har "fungert" (ikke eksakt, men ja) ;)
      Må nesten være litt "slu" for å komme noen steder i helsevesnet. Jikes.

      <33

      Slett
    3. Forresten så fant jeg ut hvor legevakta "di" ligger. Den er i åpen på hverdager 17-23 i hvertfall, aner ikke med helger.
      Hvis du fortsatt er usikker, så søk på poststedet ditt på legevakten.no :)

      Slett
    4. Jaa, bare at jeg er best slu in writing - ikke så tøff når jeg må snakke :/
      Nå må jeg først overleve helgen, er det ikke bedre mandag må jeg vel ringe igjen. Og ikke komme noen vei igjen sannsynligvis, det finnes jo ingen behandling for denne driten. Dette er til å dø av, noe så j-æ-v-e-l-i-g. Det får iallfall tankene vekk fra de dumme lymfeknutene :(((

      Og tusen takk for all hjelp, du er altfor god <3<3
      Kommer ikke inn på legevakten.no akkurat nå, av en eller annen grunn. Men I'm on it!

      Slett
    5. Er sikkert -mulig- å sende en mail til legen, også, da? Hvis ikke jeg har skjønt det helt feil har alle sånn type folk en eller annen adresse. Type .......@morradilegekontor.no :P

      (Jeg kan være med deg og være sint på vegne av deg, jeg? Hvis du vil? Tilbudet ligger der i hvertfall :) )

      For deg... Hva som helst (har jo sagt det!) <33

      Slett
    6. Er'e så fancy på bøgda, a? Sjekket hjemmesiden til legesenteret nå, og fant ingen mailadresse at all faktisk. LOL.
      Jeg er litt rar hypokonder, jeg er redd for alt, men unngår legen så langt det er mulig... Hehe. Samtidig er det vel greit, hvis jeg faktisk nå må leve en stund (Birgitbebiser<3<3), å få tatt den helsjekken du vet. Det går jo også veldig på psyken.

      Selv om jeg er sint klarer jeg sjelden ta det ut i livet, for det er så ubehagelig å vise noensomhelst følelser offentlig. Men du kan få være sint for meg ;) Det betyr veldig masse, jeg håper du vet det - og jeg håper at du vet at det samme gjelder deg <33

      Og tusen takk for den andre kommentaren også, har lagret nr! :*

      Slett
  4. Kom deg til legen for å sjekke det ut frøken.
    God bedring.

    <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Lettere sagt enn gjort en fredag, spesielt når man ikke blir tatt spes på alvor når man ringer legekontoret. Jaja, blir det for ille finnes det vel legevakt selv her på dette gudsforlatte stedet.

      Tusen takk <3

      Slett